سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، زنده کننده جان و روشنی بخش خرد و کشنده نادانی است . [امام علی علیه السلام]
سرباز نبرد نرم
 
 RSS |صفحه اصلی|ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» نامه ای به سمت خدا + جدول رصد و لینک اخبار

نامه به کارشناسان مخترم سمت خدا و سایرین

محل ثبت نظر شما

لوگوی سمت خدا

متن پیاده شده سخنان حاج آقا ماندگاری در سمت خدا 1393/2/24

اعتقاد ما این است که در یک خانواده وقتی همه می خواهند به تکلیف شان عمل کنند، گاهی اختلافاتی (اختلاف برداشت ،سوء نظر یا کم کاری )پیش می آید. دشمن می تواند در این حالت طمع کند و به افراد درون خانه یعنی پدر یا مادر یا خواهر یا برادر، می گوید که من به شما کمک می کنم. اگر افراد این خانواده ناشی باشند زیر بیرق دشمن می روند و خانواده ازهم می پاشد ولی اگر عاقل باشند، اجازه نمی دهند که دشمن در خانواده ی آنها دخالت کند و می گویند که ما خواهر و برادر یا ... هستیم و خودمان مشکلات را حل می کنیم. در زمان حکومتی ، علما با حکومت مشکل پیدا کرده بودند. یکی از علما  موضع گیری تندی علیه حکومت کرده بود. سفارت انگلستان ( انگلیس این پیر مکار)به این عالم پیام داد که ما از شما حمایت می کنیم و پرچم مان را بالای سر شما می گذاریم تا شما هر چه می خواهید در مورد حکومت بگویید. عالم گفت: شما غلط می کنید که می خواهید پرچم حمایت برای من بگذارید. ما هرچقدر با مسئولین مشکل داشته باشیم، این یک مسئله ی درون کشور است و خودمان آنرا حل می کنیم. شما نمی خواهید محض رضای خدا موش بگیرید. شما دنبال منافع خودتان هستید.

در این ماه های اخیر نسبت به یک سری مسائلی که در برنامه ی سمت خدا مطرح بوده  ( در کارگردانی، مدیریت ،تهیه کنندگی، اجرا و نظرات کارشناسی و مباحثی که بوده)، در درون خانواده ی صدا و سیما اختلاف سلیقه و کوتاهی هایی پیش آمده، تصمیم گیری هایی شده و دارد مسائلی دنبال می شود. متاسفانه این مسائل به بیرون از این خانواده درز پیدا کرده ،البته ما نمی خواهیم بگوییم :هر کس که اظهار نظر کرده دشمن است، ولی دشمنان می خواهند از این آب گِل آلود، ماهی بگیرند. دشمنان نظام انقلاب اسلامی باید این آرزو را به گور ببرند که ما با هم اختلاف داشته باشیم. آنها غلط کرده اند که بخواهند از افرادی که انتقاد کرده اند، حمایت کنند. زیرا یکی از منتقدین من بوده‌ام. من حدود بیست سال است که در صدا و سیما هستم. تهیه کننده، کارگردان، رئیس شبکه و... همه یک خانواده هستند. ما اعتقاد داریم که این خانواده، خانواده ی نظام مقدس جمهوری اسلامی است. همین رسانه ی ملی که ما به آن انتقاد کردیم، در قضایای فتنه، نهم دی و... سنگ تمام گذاشت. ما می گوییم :شما که این توان را دارید که موج بسازید و سنگ تمام بگذارید، حالا که آقا امسال را سال فرهنگ اعلام کرده اند، در جریان سازی فرهنگی مخصوصا برای واجب فراموش شده ،امر به معروف ونهی از منکر جریان سازی زیبایی کنید و سنگ تمام بگذارید زیرا هم قابلیت و هم توان و هم نیروی آنرا دارید. اختلاف نظرهایی داخل خانواده ی ما وجود دارد. مردم یقین بدانند که مسئولین و کارشناسان مسئله را دنبال می کنند تا به بهترین وجه، آنگونه که مورد رضای خدا و مورد رضای حجت خدا یعنی ولی امر جضرت بقیه الله  و مورد خشنودی مقام معظم رهبری است، حل شود. نه کارشناسان،نه مجری ،نه تهیه کننده و نه مسئولین اجازه نخواهند داد که دشمنان از این مورد (سوء سلیقه یا کم کاری) سوء استفاده کنند. اگر کسی در مدیریتش یا وظیفه اش کم کاری کرده، هر کس کوتاهی کرده ،بین خود و خدایش ،استغفار کند.

با توجه به آیه ی بالا ،اگر ما به تکلیف مان عمل کنیم خدا هم ما را کمک می کند و رفقای ما، انبیاء ،امامان، شهدا و صالحین می شوند .ما به همه ی دلسوزان، علما و بزرگان و همه ی اندیشمندان، فرهنگ دوستان و امر به معروف و نهی از منکردوستان قول می دهیم که این مسئله باتدابیر خوبان ،در داخل خانواده ی صدا و سیما حل می شود. ما نباید اجازه ی بدهیم که بساطی پهن شود تا دشمنان سوء استفاده کنند. رسانه ی ملی، دانشگاه است و همه ی عزیرانی که بودند و هستند، دلسوز انقلاب و ولایت هستند .امیدواریم که اختلاف ها، سوء تفاهم ها و کمک کاری ها حل شود.

آقا فرموده اند : " اختلاف بستر سوء استفاده است." کارشناسان دور هم بنشینند و مباحثات طلبگی کنند که یا قانع بشوند یا قانع کنند بعد صورت همدیگر را ببوسند و  در آخر می گوییم که همه دلسوز هستند، نظر هر کس که درست باشد. برای همدیگر استغفار کنیم و دعا کنیم آنچه خیر است اتفاق بیفتد. انشاء الله توفیق دعا و عمل داشته باشیم.

منتخب صوتی سخنان دوست شادکن حجت الاسلام ماندگاری در برنامه سمت خدا 1393/2/24 یازده دقیقه

تیتر خبر + نام سایت و  لینک

لطفا جهت باز کردن هر مورد فقط بر روی نام سایت در انتهای تیتر کلیک نمایید.

جنجال برای یک استعفا؛ آیا علنی‌کردن اختلافات روی آنتن زنده، "سمت خدا" بود؟ مشرق

خداحافظی مجری برنامه «سمت خدا» از مردم رجانیوز

خداحافظی برنامه سمت خدا با تلویزیون!؟/برکناری تهیه کننده از تبعات قرائت نامه روی آنتن بود فرهنگ نیوز

"ضرغامی"، تهیه کننده "سمت خدا" را به دلیل تمرّد و انتقاد برکنار کرد! فانوس

تهیه کننده «سمت خدا»: برای نهی از منکر مدیران صداوسیما برکنار شدم تابناک

برکناری تهیه کننده پرمخاطبترین برنامه دینی رسانه ملی(سمت خدا)؟!!! نسیم معرفت

روایتی دیگر از تغییر جنجالی در برنامه سمت خدا جام نیوز

خداحافظی مجری برنامه «سمت خدا» از مردم جام نیوز

برنامه سمت خدا تعطیل شد +فیلم تریبون مستضعفین

به نام "سمت خدا" به کام "بنده خدا" مهرورزی

اعتراض علنی کارشناسان«سمت خدا» را به تعطیلی کشاند/ شریعتی هم برنامه را ترک کرد برنا

قرعه برکناری به‌نام «سمت خدا» افتاد چهره نیوز

تهیه‌کننده «سمت خدا» چرا برکنار شد؟ سینماپرس

برنامه سمت خدا تعطیل شد! آپارات

«سمت خدا» به سمت دیگری رفت فرهنگ امروز

برنامه ای که "سمت خدا" نیست!!/ به عمل کار برآید به سخندانی نیست... هشدار نیوز

تهیه کننده «سمت خدا»: برای نهی از منکر مدیران صداوسیما برکنار شدم عصر ایران

«جنبش ممانعت از جنگ با خدا» از تهیه کننده برنامه «سمت خدا» حمایت کرد دانشجو

انتقاد یک‌نماینده از برکناری عومل‌برنامه سمت‌خدا الف1

واکنش صدا و سیما به تعطیلی «سمت خدا الف2

"سمت خدا " را نابود کردند! کاشان حامی

در صدا و سیما چه می گذرد؟!/ محمد جواد رهایی میدان 72

دومین اخراجی سمت خدا من هستم آنلاین110

با هیاهو و بد اخلاقی به سمت خدا  نمی ‌توان رفت بولتن نیوز      

جنگ مدیران صدا و سیما با تهیه کننده برنامه سمت خدا پرسپولیس نیوز

همه آنچه می خواهید درباره جنجال برنامه " سمت خدا " بدانید بوتیا نیوز

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر اعزة بزرگوار، وزیرانِ علمی و فکری برنامه وزین و فاخر «سمت خدا»

سلام علیکم بماصبرتم

نگارندة سطوری که در ادامه قرار است دقایقی از وقت شریفتان را بگیرد اگر چه افتخارِ عامّش شاگردیِ همه شما گرامیان می‌باشد لکن به طور خاص نیز این کامل‌مردِ 42ساله بیش از 24 سال است که جانش به زینت شاگردی یکی از شما خوبان می‌بالد، هر چند از این مصاحبت، به قاعده فقدان قابلیت تا به امروز، نمطی حاصل نشده، لکن همواره محبت این عزیز و احبایش با او بوده و خواهد بود. ان شاء الله.

همانگونه که مستحضرید در این ایام که رهبر تیزبین انقلاب و امام آزادگان جهان حضرت آیت الله خامنه‌ای آن را مسمّی به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نموده‌اند ما شاهد هجمه عظیم دشمنان قسم خورده اسلام و انقلابیم دشمنانی که با تمام قوا در صددند که منویات ایشان در این دو عرصه ردای موفقیت نپوشد و الگوی ایران اسلامی در نقشة راه امت اسلامی نمودی نیابد. دریغا که در این راه ناهموار و سخت، مصیبتی که از ناحیه دوستان بی‌بصیرت و خودی‌های خودخواه می‌کشیم کم از دشمن ندارد و ای چه بسا که دقیقاً به اصطلاح در جورچین دشمن قرار گرفته باشند خواه استکبار جهانی باشد و یا نوع درونی‌اش، نفس امّاره. از این رو بر همه ما لازم است که با همه وجود این آیت الهی را یاری کنیم و بیش از این تنهایش نگذاریم.

در نگاهی به تاریخ شاهد آنیم که مسیر حق‌طلبی و عدالت همزاد سختی و رنج بوده و منادیان اصیل آن که در رأس ایشان، اولیا و حضرات معصومین علیهم السلام قرار دارند چه بلاها که به جان نخریده‌اند؛ از بذل مال و جان و عزیزان گرفته، تا نثار آبرو.

زیاد راه دور نرویم سری به زندگی سراسر درسِ امام راحل عظیم‌الشأنمان بزنیم،خمینی کبیر؛ همو که با دست خالی امّا با اتکال به قدرت لایزال الهی خود را از کتم «منیت‌»ها رهانید و عصر رهایی مستضعفین را رقم زد. اکنون که سالها گذشته و ما با ناگفته‌های تاریخ انقلابمان چه قبل و چه بعد از پیروزی بیشتر آشنا شده‌ایم به وضوح می‌بینیم که این مرد الهی «چه» ها که از «که» ها ندیده و نکشیده!. رنج‌هایی که هر کدامش کافی بود تا «سقراطی در اندیشه» و «رستمی در قدرت بازو» را از پای درآورد و طومار حلمش را در هم پیچد. اما او چنین نبود، او پیرو جدش امیرالمؤمنین بود که فقط خدا را می دید و همه چیز را برای خدا می خواست.

برادران بسیار بزرگترم و اساتید مکرّمم!

مرا از بابت این پرگویی مورد عفو قرار دهید و به حساب این بگذارید که شاگردی از هزاران شاگردِ مکتب منبرتان می‌خواهد تقریر درسهایش را به محضرتان عرضه کند.

حقیقت این است که هیچ‌گاه فکرش را هم نمی‌کردم که روزی برنامه سمت خدا که عشقِ مخاطبینش شده‌بود، به سرنوشتی اینچنین دچار شود. نه فقط من، که هیچ کس دیگر نیز از ما. امّا همگی از یک چیز مطمئنیم و آن اینکه شما عزیزان هیچ متاعی را با انقلاب و ارزش‌های آن عوض نمی‌کنید. و سر بزنگاهش که برسد از ودیعة الهی آبروی خویش نیز خواهید گذشت.

عزیزان این روزها به طور لحظه به لحظه رسانه‌های مختلف را رصد کردم تا شدت حادثه را دریابم؛ چه کنم که دلم نمی‌آید بگویم «عمق فاجعه» را!

پایگاه‌های مجازی بسیاری این رخداد را پوشش داده‌اند از اصول‌گرا و اصلاح‌طلب گرفته تا حتی بی تفاوتها و مخصوصاً مترصّدین! و مخصوصاً مترصدین! نکته‌ای که در این بین جالب نظر بود این بود؛ با وجودی که  نوعاً به یکی از سه روایت و ویراست خبر پرداخته بودند لکن تیترهای انتخابیشان جهت گیری های مختلفی را می‌رساند و حتی سایتی را دیدم که مفهوم نامش شبیه کلمه «جنگ و دعوا» بود و عجیب کوس اصول گرایی سر می‌داد و سایتهایی نیز از این رخداد به عنوان جنجال نام برده بودند. (همانگونه که در پیوست مشاهده می فرمایید.)

در اینجا لازم می‌بینم نکاتی را در ضمن  دسته‌بندی این سایت‌ها به عرض برسانم:

الف) گروه اوّل به اعتبار شخصیت رفیع کارشناسان محترم، تمام تقصیر را به گردن صدا و سیما انداخته و مسئولین این نهاد را تا مرز کسانی که هیچ اعتقادی به ارزش‌های اسلامی انقلابی ندارند پایین آوردند.

ب) دسته‌ای گفته‌اند خوب چه اشکال دارد تهیه کننده تغییر کند بالاخره هر آمدنی رفتنی هم دارد و حیف است که مردم بخاطر مناسبات مدیریتی و سازمانی از علمای خبیر و کارشناسان بصیر این برنامه بی‌بهره شوند.

ج) دسته سوم، در میان بخش نظرات، صدا و سیما را تهدید کردند که چنانچه چنان نکند چنان می‌کنیم.

د) کسانی هم گفتند که ما هنوز نمی‌فهمیم چه شده‌است و اصلاً از برنامه‌ای با چنین صبغة اخلاقی انتظار نداشتیم که اینگونه مسائل درون سازمانی را به آنتن زنده بکشد که نتیجه ای جز آزردگی خاطر مردم را به دنبال نداشته‌باشد.

هـ) عده‌ای هم در این معرکه مشغول انتقام‌گیری از صدا و سیما به سبب نقش بی‌بدیلِ روشن‌گر و بصیرت افزای این سازمان در جریان فتنه 88 و سایر حوادث جهان اسلام و انقلاب شدند و کوس بی‌اعتمادی مردم به صدا و سیما را سر دادند.

در اینجا یک جسارتی باید بکنم و آن اینکه نگذارید دشمن شاد شویم که نخواهید گذاشت و در مسیر عمل کردن به آنچه سالها از شما شنیده‌ایم الگویی ماندگار را از خود به یادگار خواهید گذاشت. در اینجا اطاله سخن را در این باب منافی مقام ادب می بینم. فقط به این اندازه بگویم که حتی‌المقدور اجازه ندهید غم مولایمان و نایب اماممان فزونی یابد، و با تجربه و تدبیر خودتان این سوء تفاهم برادرانه را حل نمایید. در پایان به عنوان یک طلبه شهروند جمهوری اسلامی به ریاست سازمان هم سلام عرض کرده و می‌گویم که همچون همیشه ضرغامِ بیشة دفاع از انقلاب باقی‌بمان؛ مجاهدی با ایمان و بصیر و فرزند زمان خود؛ همین. والسلام

شاگردی دانی از مدرسة عالیحفظه‌الله

سعید نصراللهی نسب

سیزدهم رجب المرجب - قم

23/2/1393

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سعید نصراللهی نسب ( چهارشنبه 93/2/24 :: ساعت 12:8 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

نکته یِ مهمی در باب شیعه گی!
پینگیلیسم سیاسی!
راز سانسور مارادونا
نیازمند گروه خون عشق مثبت
پرسشی نو در موضوع بحران کرونا
همیشه وقت رفتنهای هر روزه
کریم الصفح
پاییز پر خزان
زندگی به سبک گل
پرسشی نو در موضوع بحران کرونا
و ما امّا کران تا کران کر
#دیوانه گی_شبانه، این قسمت چرا به این درخت می گویند بید مجنون!؟
وای از این کتاب
تو به تاریکی عادت نکن
کمتر شنیده شده در باب تقوا
[همه عناوین(142)]