سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خود را از اندیشه ای که مایه فزونی حکمت تگردد و عبرتی که مایه حفظت شود، تهی مدار . [امام علی علیه السلام]
سرباز نبرد نرم
 
 RSS |صفحه اصلی|ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» ورود حضرت معصومه به قم نقطه عطف تاریخ

ورود حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به ایران و حضورشان در قم را می توان به عنوان یکی از نقاط عطف تاریخ شمرد. اگر چه حسب ظاهر این است که خواهری به دعوت برادر و رفع دلتنگیِ خواهر و برادری عزم سفر نمود؛ لکن ذهن تحلیل‌گر قانع نمی‌شود به اینکه در آن شرایط خاص و پرخطر، و تهدید قطاع الطریق حکومتی و غیره بانویِ جوانی را ـ هرچند با همراهی و بعضی از برادران ـ فقط به قصد دیداری عاطفی راهی مقصدی صدها فرسنگی کند. 

کسی که اندک دستی در مسائل تاریخ تحلیلی اسلام داشته باشد به وضوح می‌بیند، اگر چه حضرت رضا علیه‌السلام با اکراه دعوت مأمون را پذیرفتند، اما هرگز منفعلانه عمل نکردند، و حتی در طول مسیر به گونه‌ای رفتار کردند که بذر محبت و ارادت به خاندان رسول خدا صلی‌الله علیه‌و‌آله‌وسلم را در جان‌های آماده آن سرزمین‌ها کاشتند. این مهم در حالی است که طراحی مسیر از سوی مأمونیان به گونه‌ای بود که حضرت از آبادی‌های شیعی‌نشین نگذرند. اضافه کنید به این، تدابیر هوشمندانه امام هشتم علیه‌السلام در مرکز حکومت مأمون، که جای پرداختن به آن اینجا نیست. دعوت امام از خاندان گرامیشان را از این منظر باید نگریست. 

به هر روی حضرت فاطمه معصومه ـ سلام‌الله‌علیها ـ به دعوت ولی و امامشان رهسپار سفری شدند که بعدها بستری برای جاری شدن سنت نصرِ الهی و مقدمه‌ای شد برای اعتلای کلمه‌ی الله در سراسر عالم. 

آری ظاهر اقامت حضرت در قم به واسطه استراحت و طی دوران نقاهتِ پس از کسالت، که در اثر لطمات روحی و جسمی حمله حرامیان و غارت کاروانیان بود. لکن از آن برهه بود که رفته‌رفته، بر رونق قم به عنوان مرکز اصلی شیعیان افزوده‌شد و حضور فقیهان و اسلام شناسان قَدَر حول مزار نورانی ایشان، بسترساز رونق حوزه‌علمیه‌ای شد که یکی از برکات آن تربیت سیدی بود به نام روح الله، یعنی امام خمینی که جهان را دگرگون کرد و نخستین بار پس از صدر اسلام، طنین حکومت الله را صلا داد و لشکریان شیطان را در شرق و غرب عالم به مصاف طلبید. و امروز که ده‌ها سال از رحلت آن انسان کامل می‌گذرد «عبد صالح دیگری که حکیم امروز اسلام و تشیّع و ایران و جهان سیاسی اسلام است، خامنه‌ای عزیز ـ که جانم فدایِ جان او باد» ـ علمدار آن حرکت الهی‌ست.

 قم ـ سعید نصراللهی نسب 19 آبان 1399 مصادف با 23 ربیع الاول 

سالروز ورود تاریخ ساز  حضرت فاطمه معصومه سلام الله به قم 

 

#رسانه_باشیم

#شریک_در_ثواب_باشیم 

 

سربازِ نبرد نرم

http://eitaa.com/joinchat/95027200C4feefddbb9

 

جمله داخل گیومه پاراگراف آخر از وصیتنامه سردار دلها حاج قاسم است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سعید نصراللهی نسب ( دوشنبه 99/8/19 :: ساعت 8:18 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

نکته یِ مهمی در باب شیعه گی!
پینگیلیسم سیاسی!
راز سانسور مارادونا
نیازمند گروه خون عشق مثبت
پرسشی نو در موضوع بحران کرونا
همیشه وقت رفتنهای هر روزه
کریم الصفح
پاییز پر خزان
زندگی به سبک گل
پرسشی نو در موضوع بحران کرونا
و ما امّا کران تا کران کر
#دیوانه گی_شبانه، این قسمت چرا به این درخت می گویند بید مجنون!؟
وای از این کتاب
تو به تاریکی عادت نکن
کمتر شنیده شده در باب تقوا
[همه عناوین(142)]