سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به یکى از یاران خود فرمود هنگامى که او از بیمارى شکوه نمود . ] خدا آنچه را از آن شکایت دارى موجب کاستن گناهانت گرداند ، چه در بیمارى مزدى نیست ، لیکن گناهان را مى‏کاهد و مى‏پیراید چون پیراستن برگ درختان ، و مزد درگفتارست به زبان ، و کردار با گامها و دستان ، و خداى سبحان به خاطر نیت راست و نهاد پاک بنده هر بنده را که خواهد به بهشت درآورد . [ و مى‏گویم ، امام علیه السّلام راست گفت که در بیمارى مزد نیست ، چه بیمارى از جمله چیزهاست که آن را عوض است نه مزد چرا که استحقاق عوض مقابل بلا و مصیبتى است که از جانب خدا بر بنده آید ، چون دردها و بیماریها و مانند آن ، و مزد و پاداش در مقابل کارى است که بنده کند ، و میان عوض و مزد فرق است و امام چنانکه علم نافذ و رأى رساى او اقتضا کند آن را بیان فرمود . ] [نهج البلاغه]
سرباز نبرد نرم
 
 RSS |صفحه اصلی|ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» موضوع انشاء: انگیزه شما از طلبگی

انگیزه شما از اینکه شغل روحانیت را انتخاب کردید چیست؟

خدا را شکر که ما را در زمانی آفرید که دم روح اللهی ابرمردی چون خمینی کبیر در غیاب حجت حق، روان مرده جامعه مان را زندگانی بخشید و سرداب تاریک وجود ملتمان را که در اثر ظلم‌های 2500ساله، همچون زندانی ظلمانی شده بود با نور ایمان روشنی بخشید و از منجلاب فساد و تباهی‌ها رهایی بخشید. و خدا را شاکرم که نظام الاهی‌اش را پس از وجود دُرگونه‌اش حفظ کرد.

اقیانوس بی‌کرانه‌یِ اندیشه گاه می‌رسد که اندیشه آدمی را به فراسوی مادیات سوق می‌دهد و انسان را در ذهن به پرسش‌هایی از نفس مجبور می‌کند. آدمی در این لحظه است که با خود می گوید راستی تو کیستی و از کجا آمدی و هستی‌ات از کدامین وجود است؟ برای چه خلق شده و چه باید در قبال زندگی‌ات انجام دهی!؟

فطرت انسان‌ها که شالوده این پرسش‌ها می‌باشد خود با کمک نیروی عاقله، آدمی را راهنمایی می‌نماید و این خود آدمی است که باید با مهار هوا و هوس، لجام خود را به دست قوه‌یِ عاقله بدهد و قدرت عقلانی با کمک انگیزه‌های فطری، مرکبی رهوار برایش پدیدار نماین که با آن آدمی به سوی کمال مطلق سوق داده‌شوند.
از آنجا که هر انسانی مطابق آموزه‌های شرع مبین، وظایفی کلی که در اصول و فروع دین آمده‌است بر عهده دارد، لذا هر کس باید به طریق اولی به پرورش جامعه الهی‌انسانی اقدام نماید و در ساختن مدینه فاضله سهمی از امور را عهده دار شود؛ که البته طریق اولی را وجدان آدمی مشخص می‌کند.

پس بررسی در مورد حِرف و مشاغل گوناگون و کند و کاو در مورد انتخاب راه مناسب خدمت، به این نتیجه رسیدم که ساختن مدینه فاضله تنها از یک طریق ممکن است و آن بیدار ساختن وجدان‌های آزاده و پاک از طریق فراگیری علوم و معارف و اخلاق اسلامی است. لذا بر آن شدم که این شغل مقدس را در ظل توجّهات حضرت باری‌تعالی در جهت نیل به هدف انتخاب نمایم و جدّ و کوششم را در این راه به نحو اکمل ابراز دارم؛ و اگر در سایه‌یِ تلاشم افرادی را به راه راست رهنمون نکردم، که امیدوارم به این کمال پیروزی نایل آیم، حدّاقل پرده‌های حجاب را از جلوی چشمان خویش بردارم و راه حقّ و حقیقت را از باطل و فسق تشخیص دهم.

اگر می‌توانستم با همه طلاب صحبت نمایم این جمله را می‌گفتم:
«حال که به این  محل مقدس پا گذاشته‌اید قصد قربت کنید و از احدیت تقاضای توفیق ودوری از خودپرستی را خواهان شوید.»

در راه خود اوّل ز خودم بی‌خود کن
بی‌خود چو شدم ز خود به خود راهم ده

ان‌شاءالله خداوند همه ما را در مسیر آرمان‌های امامان که همانا اطاعت محض از مقام معظم رهبری فرزند رشید امام و امّت، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای می‌باشد قرار دهد و توفیق روزافزون ترک معصیت و افزودن بر کمالات ارزانیمان بدارد.

والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته
قم المقدسه، سعید نصراللهی نسب
مهرماه 1368شمسی ـ مدرسه کرمانی‌ها روزهای نخست طلبگی



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سعید نصراللهی نسب ( دوشنبه 95/12/16 :: ساعت 6:51 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

نکته یِ مهمی در باب شیعه گی!
پینگیلیسم سیاسی!
راز سانسور مارادونا
نیازمند گروه خون عشق مثبت
پرسشی نو در موضوع بحران کرونا
همیشه وقت رفتنهای هر روزه
کریم الصفح
پاییز پر خزان
زندگی به سبک گل
پرسشی نو در موضوع بحران کرونا
و ما امّا کران تا کران کر
#دیوانه گی_شبانه، این قسمت چرا به این درخت می گویند بید مجنون!؟
وای از این کتاب
تو به تاریکی عادت نکن
کمتر شنیده شده در باب تقوا
[همه عناوین(142)]