سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و گفته‏اند که در روزگار خلافت عمر بن خطاب از زیور کعبه و فراوانى آن نزد وى سخن رفت ، گروهى گفتند اگر آن را به فروش رسانى و به بهایش سپاه مسلمانان را آماده گردانى ثوابش بیشتر است . کعبه را چه نیاز به زیور است ؟ عمر قصد چنین کار کرد و از امیر المؤمنین پرسید ، فرمود : ] [ قرآن بر پیامبر ( ص ) نازل گردید و مالها چهار قسم بود : مالهاى مسلمانان که آن را به سهم هر یک میان میراث بران قسمت نمود . و غنیمت جنگى که آن را بر مستحقانش توزیع فرمود . و خمس که آن را در جایى که باید نهاد . و صدقات که خدا آن را در مصرفهاى معین قرار داد . در آن روز کعبه زیور داشت و خدا آن را بدان حال که بود گذاشت . آن را از روى فراموشى رها ننمود و جایش بر خدا پوشیده نبود . تو نیز آن را در جایى بنه که خدا و پیامبر او مقرر فرمود . [ عمر گفت اگر تو نبودى رسوا مى‏شدیم و زیور را به حال خود گذارد . ] [نهج البلاغه]
سرباز نبرد نرم
 
 RSS |صفحه اصلی|ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» بازبینه ما! یا همان چک لیست خودمان! و رابطه آن با عمران مسجد و..

 

در جهان پر مشغله ای که ما زندگی می کنیم کسی نمی تواند ادعا کند که حافظه ام آن قدر قوی است که در اجرای اهداف و برنامه هایم هیچ نیازی به یادداشت ندارم. نا گفته نماند که بسیاری از موفقین روزگار ما افرادی هستند که نظم را سرلوحه خویش قرار داده اند و مولای عالِم عالَم نیز این معنا را در شکل بیانی خویش ترسیم کرده‌اند آنجا که می فرمایند:

اوصیکم عبادالله بتقوی الله و نظم امرکم .

فرش با نقش پرنده

چندی پیش به جهت ادای فریضه مغرب در مسیر کارم به مسجدی رفتم که البته چندین بار به آنجا برای نماز رفته ام به محض ورود به نماز چشمم به تصویر پرنده ای بر نقش فرش مسجد افتاد. با خود گفتم چه خوب است که مدیریت مساجد خیرین و واقفین محترم در هنگام اهدای تبرعات با مشورت با عالمان به احکام الهی هدیه خویش را محک بزنند و کالایی را که تقدیم می کنند متناسب با احکام شرعی آن فضا تهیه شود. لذا به فکر افتادم که به مرکز محترم امور مساجد پیشنهاد داده شود که خوب است که چک لیست ها و آیین نامه های پیشنهادی جهت اداره مساجد فراهم گردد که از استانداردهای لازم دینی، فرهنگی و رفاهی برخوردار باشند. این موضوع اختصاص به مساجد ندارد و برای هر مکان و موضوعی قابل سرایت است.

مثال هایی نیز در ذهن دارم که به اطاله اش نمی ارزد.

نمونه چک لیست

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سعید نصراللهی نسب ( چهارشنبه 92/8/15 :: ساعت 9:43 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

نکته یِ مهمی در باب شیعه گی!
پینگیلیسم سیاسی!
راز سانسور مارادونا
نیازمند گروه خون عشق مثبت
پرسشی نو در موضوع بحران کرونا
همیشه وقت رفتنهای هر روزه
کریم الصفح
پاییز پر خزان
زندگی به سبک گل
پرسشی نو در موضوع بحران کرونا
و ما امّا کران تا کران کر
#دیوانه گی_شبانه، این قسمت چرا به این درخت می گویند بید مجنون!؟
وای از این کتاب
تو به تاریکی عادت نکن
کمتر شنیده شده در باب تقوا
[همه عناوین(142)]