سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس نیکو بپرسد، بداند [و] هرکس بداند، نیکو بپرسد . [امام علی علیه السلام]
سرباز نبرد نرم
 
 RSS |صفحه اصلی|ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» از متقلبترین تا دموکراتترین

توضیح: بنا داشتم تحلیلی در این خصوص بنویسم اما وقتی نوشته مختصر و مفید برادرم جناب اقای احمد اولیایی را در سایت الف مشاهده کردم، احساس کردم من به الکفایه موجود است و لذا عین مقاله ایشان را در ذیل می خوانید.
از متقلب‌ترین تا دموکرات‌ترین
بخش تعاملی الف - احمد اولیایی
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 08:33
قانون انتخابات ریاست جمهوری کسب اکثریت مطلق آرا را ملاک پیروزی نامزدها می‌داند. یعنی نصف به علاوه یک آرا ضروری است. بر این اساس آقای روحانی با کسب 50درصد آرا به انضمام حدود 208هزار رای (کمتر از یک درصد)، اکثریت مطلق آرا را کسب نمود. این در حالی بود که اگر کسب 208 هزار رای مزبور محقق نمی‌شد قطعاً انتخابات به دور دوم کشیده می‌شد. دقت عمل و امانتداری ستاد برگزاری انتخابات به گونه‌ای بود که باعث شد نظام اسلامی از زبان آقای هاشمی رفسنجانی به عنوان «دموکرات‌ترین حکومت» متصف گردد.

حال که این نحوه عملکرد حقه نظام، باعث چنین اظهارنظرهایی می‌شود این سئوال مطرح است که آیا حکومت اسلامی در گذشته نیز چنین وصفی را دارا بوده است یا خیر؟ و اینکه اگر به جای آقای روحانی، فی‌المثل آقای قالیباف با چنین درصدی، منتخب مردم شریف ایران واقع می‌شد باز هم دموکرات‌ترین انتخابات را داشتیم؟ برای پاسخ به این سئوال به حافظه تاریخی‌مان رجوع می‌کنیم. بله در سال 88 آقای احمدی نژاد با اختلاف حدود 11 میلیون رای به عنوان ریاست جمهوری نائل یافت.

آقای موسوی در آن زمان خود را برتر میدان انتخابات می‌دانست و این همانا به معنای نادیده گرفتن اختلاف 11 میلیونی بود. اعتقاد به تقلب 11 میلیونی از دید خیانت‌بار ایشان، باعث وقوع آن حوادث شد که شد. چه خون‌ها که بر زمین ریخته شد، چه دل‌ها که خونین گردید، چه امیدها که به یاس تبدیل گشت و از همه مصیبت‌بارتر اینکه چه اعتباری از نظام اسلامی که بر باد رفت. دوستان! خود انصاف دهید در حکومتی که تقلب 11 میلیونی اتفاق می‌افتد وصف «متقلب‌ترین»! شایسته‌تر است یا «دموکرات‌ترین» یا شق سوم!

اینکه اگر برنده شوم دموکرات‌ترین و اگر بازنده شوم بدیهی است که متقلب‌ترین! آری قاعده بازی از دید آقایان همین است اگر در مقابل حریف زانو زدند با توهین به انتخابات مردم شریف، بحث تقلب از زبانشان نمی‌افتد و اگر هم پیروز شوند به خیال اینکه مردم گذشته ایشان را فراموش کرده‌اند تعریف و تمجیدهای آنچنانی را بیان می‌دارند. گویی همین چند روز پیش بود، سال 76 را می‌گویم که قبل از انتخابات در نماز جمعه، آقای هاشمی به نحوی از احتمال تقلب سخن گفت. سال 88 نیز که «تقلب» رمز فتنه بود و آن شد که دیدیم و گریستیم. آری مردم چنین عملکردی را فراموش نخواهند کرد همانطور که رفتار نامزدهای اصولگرا را نیز در انتخابات اخیر فراموش نخواهند کرد.

نامزدهای اصولگرا در کمال آرامش به منتخب مردم تبریک گفتند. جماعت حزب‌الله که در برگزاری انتخابات نقش غیرقابل انکاری را داشته‌اند نیز ضمن صیانت از یک درصد رای آقای روحانی، کمترین کنش و بداخلاقی را آنچنان که آن خواص انجام دادند، از خود بروز ندادند. و این چیزی نیست جز شعور بالای سیاسی و دینی این جماعت شریف که در ادوار مختلف مورد اهانت کج‌فهمان زمان واقع می‌شوند.

وجدانتان پاسخ دهد تقلب در 208 هزار رای، سهل تر است یا 11 میلیون رای. این جماعت هیچگاه به تقلب روی نخواهد آورد چرا که نه تنها این اقدام را در زمره پست‌ترین اقدامات می‌داند، بلکه قلباً و فعلاً به مولایش اقتدا کرده است و همو که با دلی مجروح فرمود: «نظام اسلامی اهل خیانت به مردم نیست» همو که با ادعای تقلب و اصرار بر آن، قلبش جریحه‌دار گردید تا جایی که گلایه‌ا‌ش را با امام عصر (عج) در میان گذاشت و ...


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سعید نصراللهی نسب ( پنج شنبه 92/3/30 :: ساعت 11:50 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

نکته یِ مهمی در باب شیعه گی!
پینگیلیسم سیاسی!
راز سانسور مارادونا
نیازمند گروه خون عشق مثبت
پرسشی نو در موضوع بحران کرونا
همیشه وقت رفتنهای هر روزه
کریم الصفح
پاییز پر خزان
زندگی به سبک گل
پرسشی نو در موضوع بحران کرونا
و ما امّا کران تا کران کر
#دیوانه گی_شبانه، این قسمت چرا به این درخت می گویند بید مجنون!؟
وای از این کتاب
تو به تاریکی عادت نکن
کمتر شنیده شده در باب تقوا
[همه عناوین(142)]